Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego
Sulęcińskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
§ 1
Regulamin określa zasady funkcjonowania monitoringu wizyjnego w Sulęcińskim Ośrodku Sportu i Rekreacji.
§ 2
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- "Monitoring" lub "system monitoringu" - system monitoringu wizyjnego w obiekcie Ośrodka.
- "Administrator " – Sulęciński Ośrodek Sportu i Rekreacji.
§ 3
Cele i podstawy prawne zastosowania monitoringu:
- Zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
- Ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej;
- Zapobieganie aktom agresji, niszczenia mienia i kradzieży,
- Rejestracja zdarzeń sprzyjająca ustaleniu sprawcy szkody lub kradzieży i odzyskaniu utraconego mienia.
- Monitoring wizyjny wprowadza się na podstawie art. 22² ustawy z dnia 26.06.1974 r. - Kodeks pracy oraz art. 9 a ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym.
§ 4
- System monitoringu nie może naruszać zasad godności osobistej oraz prawa do prywatności.
- Nagrania systemu monitoringu nie rozpowszechnia się publicznie.
- System monitoringu dotyczy miejsc będących miejscami publicznymi.
- Dostęp do systemu monitoringu nie jest dostępem publicznym, nagrań z tego systemu nie udostępnia się osobom i podmiotom trzecim za wyjątkiem przypadków określonych w §7.
- Monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych, szatni, stołówek, palarni oraz obiektów socjalnych.
§ 5
- Systemem monitoringu objęte są następujące obszary:
POMIESZCZENIA;
Kamera nr 11- recepcja/informacja turystyczna
NA ZEWNĄTRZ:
Kamera nr 2- wejście główne ze ścianą budynku - prawa strona
Kamera nr 3- wejście główne ze ścianą budynku - lewa strona
Kamera nr 1- Patio – wejście na Patio z oknami tarasowymi
Kamera nr 4- Patio – wejścia do szatni i do pomieszczenia barowego
Kamera nr 5- Droga wjazdowa do SOSiR oraz okna pomieszczeń biurowych
Kamera nr 6- Muszla koncertowa, wraz z placem i schodami kamiennymi
Kamera nr 7- wejście do budynku klubowego
Kamera nr 8- wejście do budynku od strony placu parkingowego
Kamera nr 9- tył budynku
Kamera nr 10- prawa strona budynku z oknami szatni piłkarskich oraz magazynem
Kamera nr 12-Bramy wjazdowe do garażu
Kamera nr 13 podjazd do garażu wraz z boiskami plażowymi oraz Bramą Główną
STADION
Kamera nr 14- prawa strona stadionu wraz trybunami
Kamera nr 15- środek cały stadion
Kamera nr 16- lewa strona – wejście na stadion wraz ze skocznią w wzwyż
- Infrastruktura monitorowana oznaczona jest odpowiednimi tablicami informacyjnymi dotyczącymi systemu monitoringu.
Osoby przebywające na terenie, o którym mowa w §5 ust.1 zostały poinformowane o funkcjonowaniu systemu monitoringu wizyjnego oraz o zasadach przetwarzania danych poprzez oznakowanie stosownymi tabliczkami informacyjnymi zawierającymi piktogram kamery oraz klauzulę informacyjną warstwową, której treść stanowi załącznik nr 3. Treść klauzuli została opublikowana na stronie BIP
§ 6
- Monitoring funkcjonuje całodobowo.
- Rejestracji i zapisowi systemu monitoringu podlega tylko obraz (bez dźwięku) z kamer systemu monitoringu. Nie rejestruje się dźwięku. Rejestrator zapisujący obraz z kamer zainstalowany jest w serwerowni budynku pomieszczenie nr 5.
- Rejestracja obrazów dokonywana jest "w pętli" - po 10 dniach są one automatycznie i bezpowrotnie kasowane; w ich miejsce nagrywane są kolejne bieżące obrazy.
- Nagrania obrazu zawierające dane osobowe przetwarza się wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje przez okres 2 miesięcy od dnia nagrania, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
- W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin przechowywania ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Po upływie okresu przechowywania, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe, podlegają zniszczeniu, z wyjątkiem sytuacji, w których nagrania zostały zabezpieczone, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Nadzór nad funkcjonowaniem monitoringu sprawuje firma FiBERiS oraz Dyrektor Ośrodka Paweł Krzyżaniak.
- Dostęp do rejestratora systemu monitoringu mogą posiadać wyłącznie osoby upoważnione przez Administratora:
Paweł Krzyżaniak
Ewelina Frąckowiak
Sylwia Grygorcewicz
Dla zapisów i danych przetwarzanych w systemie monitoringu stosuje się odpowiednie środki zabezpieczające przetwarzanie tych danych, w szczególności uniemożliwiające ich utratę lub bezprawne rozpowszechnienie, a także uniemożliwiające dostęp do danych osobom nieuprawnionym.
§ 7
- W przypadku wystąpienia zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu osób lub mienia, dane systemu monitoringu mogą zostać zabezpieczone, pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku, którego wzór znajduje się w załączniku do niniejszego Regulaminu.
- Dane z systemu monitoringu zabezpiecza się dla celów dowodowych uprawnionym organom lub instytucjom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych.
- Zabezpieczenie obrazów systemu monitoringu osobie zainteresowanej w związku ze zdarzeniami zagrażającymi bezpieczeństwu, życiu i zdrowiu, dewastacji i kradzieży mienia odbywa się na pisemny wniosek złożony wraz z oświadczeniem o zakazie rozpowszechniania zabezpieczonych obrazów i użycia ich wyłącznie do celów związanych z ochroną swoich praw zgodnie z zasadami RODO.
- Każdorazowe zabezpieczenie danych z monitoringu wymaga zgody Administratora.
- Zabezpieczone dane Administrator może przekazać jedynie stosownym organom w wyniku prowadzonego przez nie postępowania.
- Osoba zainteresowana ma prawo do zapoznania się z zabezpieczonym materiałem wyłącznie w obecności upoważnionego przedstawiciela Administratora i w zakresie złożonego wniosku, z poszanowaniem praw i wolności innych osób.
- Zapoznanie się z zabezpieczonym materiałem nie może naruszać dóbr osobistych osób trzecich oraz ustawy o ochronie danych osobowych oraz innych ustaw m.in. RODO.
§ 8
Niniejszy Regulamin wraz z załącznikami wchodzi w skład Regulaminu Organizacyjnego Sulęcińskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji i obowiązuje od dnia jego uchwalenia.
Załącznik nr 1 do Regulaminu funkcjonowania monitoringu
WNIOSEK
o zabezpieczenie danych z monitoringu wizyjnego Sulęcińskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji ul. Moniuszki 2
....................., dnia .....................
....................................................
Imię i Nazwisko
....................................................
Adres zamieszkania
....................................................
Telefon kontaktowy
Zwracam się z prośbą o dokonanie przeglądu zapisu monitoringu wizyjnego w zakresie:
1) oznaczenie kamery: ……………………………………………………………………..………….…………………….
2) oznaczenie przedziału czasowego zapisu: …………………………………………………………………………..
Uzasadnienie: (wskazanie interesu wnioskodawcy związanego z celami systemu monitoringu wizyjnego np. przez wskazanie zdarzenia dotyczącego sfery bezpieczeństwa osób i mienia, które mogło zostać utrwalone przez monitoring)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………..….……………………………….
(czytelny podpis wnioskodawcy)
Decyzja Administratora Systemu Monitoringu:
Wyrażam zgodę / Nie wyrażam zgody*
….……………………….…………………………
(data i podpis Dyrektora SOSiR)
*- niepotrzebne skreślić
Sulęcin, ……………….. (data)
Protokół przeglądu zapisu monitoringu wizyjnego
W dniu ………………………… na podstawie wniosku ……………….. (oznaczenie wnioskodawcy) z dnia …………………, w oparciu o zgodę administratora systemu monitoringu, tj. Dyrektora SOSiR, dokonano przeglądu zapisu monitoringu wizyjnego w zakresie:
1) oznaczenie kamery: ………………………………………………………………..………….………………..………..
2) oznaczenie przedziału czasowego zapisu: …………………………………………………..…………..……..
W wyniku przeglądu:
1) Potwierdzono / nie potwierdzono* wystąpienie zdarzenia wskazanego w uzasadnieniu wniosku o dokonanie przeglądu zapisu monitoringu.
2) Uznaje się za zasadne / niezasadne* powiadomienie właściwych organów celem wszczęcia stosownego postępowania. Powiadomienie zostanie skierowane do: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(wskazanie właściwego organu lub organów)
3) Konieczne jest / nie jest konieczne*dokonanie zabezpieczenia nagrania monitoringu w zakresie dokonanego przeglądu na potrzeby postępowań właściwych organów wymienionych w pkt 2).
………….....................................................................
(podpis osoby upoważnionej do dokonania przeglądu)
Załącznik nr 2 do Regulaminu funkcjonowania monitoringu
WYKAZ KAMER ORAZ MIEJSCA INSTALACJI
- Rejestrator analogowy: alhua DHI-NVR4216-4KS2/L 16 kanałowy
Miejsce usytuowania : Budynek główny, pomieszczenie nr 5
Obsługa: firma FiBERiS
- Zasięg poszczególnych kamer:
POMIESZCZENIA:
Kamera nr 11- recepcja/informacja turystyczna
NA ZEWNĄTRZ:
Kamera nr 2- wejście główne ze ścianą budynku - prawa strona
Kamera nr 3- wejście główne ze ścianą budynku - lewa strona
Kamera nr 1- Patio – wejście na Patio z oknami tarasowymi
Kamera nr 4- Patio – wejścia do szatni i do pomieszczenia barowego
Kamera nr 5- Droga wjazdowa do SOSiR oraz okna pomieszczeń biurowych
Kamera nr 6- Muszla koncertowa, wraz z placem i schodami kamiennymi
Kamera nr 7- wejście do budynku klubowego
Kamera nr 8- wejście do budynku od strony placu parkingowego
Kamera nr 9- tył budynku
Kamera nr 10- prawa strona budynku z oknami szatni piłkarskich oraz magazynem
Kamera nr 12-Bramy wjazdowe do garażu
Kamera nr 13 podjazd do garażu wraz z boiskami plażowymi oraz Bramą Główną
STADION
Kamera nr 14- prawa strona stadionu wraz trybunami
Kamera nr 15- środek cały stadion
Kamera nr 16- lewa strona – wejście na stadion wraz ze skocznią w wzwyż
Załącznik nr 3 do Regulaminu funkcjonowania monitoringu
INFORMACJA – MONITORING
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) zwanego dalej RODO informuję, że na terenie Urzędu Miejskiego w Sulęcinie prowadzony jest monitoring wizyjny.
- Informuję, że ADMINISTRATOREM Pana/Pani DANYCH OSOBOWYCH jest Sulęciński Ośrodek Sportu i Rekreacji (SOSiR), ul. Moniuszki 2, 69-200 Sulęcin.
- Można się skontaktować z inspektorem ochrony danych: inspektor@sulecin.pl
- Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt e RODO oraz art. 22 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy w celu zapewnienia porządku publicznego, bezpieczeństwa klientów i pracowników SOSiR oraz ochrony mienia.
- Zgromadzone Pana/Pani dane osobowe (wizerunek) będą przechowywane przez 30 dni od dnia nagrania.
- W przypadku, w którym nagrania obrazu mogą stanowić dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub mogą stanowić dowód w postępowaniu, termin ten ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Zgromadzone dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom i podmiotom upoważnionym na podstawie prawa.
- Administrator nie przewiduje przekazywania Pana/Pani danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Ma Pan/Pani prawo do dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Pozyskiwanie danych osobowych (wizerunek) wynika z przepisów prawa. Monitoring obejmuje obszar przetwarzania danych osobowych w SOSiR oraz przed budynkiem Ośrodka, stadion oraz trybuny, więc wchodząc w ten obszar Pana/Pani wizerunek objęty jest monitoringiem, opis terenu objętego monitoringiem i wykaz kamer dostępny na stronie Sulęciński Ośrodek Sportu i Rekreacji (sosirsulecin.pl) oraz w recepcji Ośrodka.
- Zebrane dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
|
|
Załącznik nr 4 do Regulaminu funkcjonowania monitoringu
Rejestr przeglądów zapisów monitoringu wizyjnego
L.p. |
Podstawa przeglądu (np. wskazanie wniosku o przegląd) |
Zakres przeglądu (oznaczenie kamery i przedziału czasowego zapisu) |
Data przeprowadzenia przeglądu |
Wskazanie osoby dokonującej przeglądu |
Skutki przeglądu (wg protokołu przeglądu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
alhua DHI-NVR4216-4KS2/L 16 kanałowy